onsdag den 26. oktober 2016

Strikket stribet sjal med fine detaljer


Jeg er i gang med et stribet sjal/tørklæde, der er designet af Hanne Pjedsted. Sort og hvid symmetri hedder det. I opskriften er der foreslået Arwetta super fine merino uld. Jeg har valgt at strikke mit sjal op i Anina også fra Filcolana. Men Anina er en 100 % superwash merino uld. Det har jeg bestemt ikke fortrudt, det er utroligt lækkert og en fornøjelse at strikke med og det bliver dejligt blødt.


Jeg er vild med de små detaljer i sjalet, især opsamlingen i lænkekanten giver en flot kant - både på for- og bagsiden



Jeg er snart færdig med sjalet, det har været hurtigt at strikke - ene ret og så er det jo heller ikke mega stort. Billederne er derfor ikke helt op to date, men det bliver de jo ikke ringere af. En efterårsferie i sommerhus giver jo noget på strikkesiden :)
Glæder mig til at vise det helt færdige sjal - jeg håber, der er garn nok. Jeg har kun købt et nøgle af hver farve og nu krydser jeg fingre ;)



6 kommentarer:

  1. Väldigt vacker! <3
    Kram / Ingrid

    SvarSlet
  2. Det ser ud til at blive et lækkert sjal

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver rigtig dejligt og jeg tror det vil blive brugt flittigt :)

      Slet
  3. Det ser rigtig lækkert ud. Glæder mig til at se det færdig. Striber er bare så sjovt at strikke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Striber er rigtig sjovt at strikke og man føler også det går lidt hurtigere ;)

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - det gør mig så glad :)
Jeg svarer altid, hvis du har spørgsmål og som regel også på andre kommentarer - måske ikke lige med det samme, men ligeså snart jeg har tid

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.